سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساکت می گردد تا سلامت بماند و می پرسد تا بفهمد . [امام علی علیه السلام]

فرهنگی اذبی



 

وزیر دادگستری گفت: دیه زنان در حال حاضر نصف دیه مردان است در صورتی که باید به صورت کامل پرداخت شود زیرا با بیمه‌گذار توافق پرداخت دیه کامل صورت گرفته است.

به گزارش فارس، غلامحسین الهام در همایش مدیریت بر چالش‌های فراروی صنعت بیمه گفت: با توجه به وضعیت زندگی و ریسک بالایی که زندگی صنعتی و شهری امروزی دارد جبران خسارت‌ها از سوی مردم امکانپذیر نیست.
وی صنعت بیمه را آرامش‌بخش جامعه توصیف کرد و گفت: صنعت بیمه فعالیت‌های اقتصادی مورد قبول مردم را دامن می‌زند.

افزایش ضریب نفوذ بیمه
الهام ضریب نفوذ بیمه در کشور را 5/2 درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در کشورهای اطراف ایران به 10 درصد نیز بالغ می‌شود.
وی معتقد است : با توجه به برخی تغییراتی که در سیاست‌های کیفری از قبیل دیه ایجاد شده باید در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه تلاش کرد.
الهام خاطرنشان کرد: دیه یک ضمانت اجرایی مدنی است که در بسیاری از موارد کیفری استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت دادگستری به تنهایی تعیین کننده میزان دیه نیست، اظهار داشت: کار وزارت امور اقتصادی و دارایی (به عنوان سامان‌دهنده به امر دیه) در بحث توافق و مصالحه طرف دعوا است و مسئولیت کشف قیمت آن به عهده وزارت دادگستری است.
وی با بیان اینکه اعیان سه گانه‌ای در تعیین دیه در نظر گرفته می‌شود، گفت: وزارت دادگستری باید قیمت روز این اعیان را به دست آورد.
الهام تصریح کرد: در سال 86 به دلیل اینکه قیمت دیه سریع رشد نکند، حق مردم نادیده گرفته شد چرا که دیه حق اولیا دم است و وزارت دادگستری به عنوان امین مردم باید قیمت واقعی دیه را کشف کند.

وی گفت: قیمت دیه در حد 35 میلیون تومان در سال جاری قیمت کف است. قیمت اعیان سه گانه با مبلغ ذکر شده برای دیه تفاوت زیادی دارد.


نوشته شده توسط: میر کریم موسوی



 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل بازدیدها ::
5993

:: بازدید امروز ::
2

:: بازدید دیروز ::
11

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

اشعار بزرگان[3] . ازدواج وانتخاب همسر .

:: مطالب قبلی ::

تابستان 1386

:: اوقات شرعی ::

:: درباره من ::

فرهنگی اذبی
میر کریم موسوی
علاقه مند به ادبیات وفرهنگ وهنر

:: لینک به وبلاگ ::

فرهنگی اذبی

:: اشتراک ::